14 de maig 2013

Com sona l'ESO

Com sona l'ESO s'ha convertit en l'encontre d'alumnes i professors de música més organitzat i dinàmic que s'ofereix des dels centres d'ensenyament. Una vegada més, i ja en van 14, un grup de professors entusiastes han estat capaços de reunir centenars de joves al voltant de la música i la creació. La trobada es fa cada any en un lloc diferent; en aquesta ocasió l'encontre ha tingut lloc a Cocentaina. Durant quatre dies, entre el dimecres 8 i el dissabte 11 de maig, s'ha promogut la convivència i la participació en múltiples activitats artístiques (música i dansa fonamentalment) i s'ha treballat la disciplina que requereix treballar amb qualitat aquestes activitats artístiques.

Mireu-vos un tast del concert ací  i segur que, en les propores ocasions, no us ho voldreu perdre. Ja coneixieu David, el responsable en el nostre centre de l'activitat, i el seu entusiasme; a ell heu d'agrair poder participar en una activitat tan interessant.


Els organitzadors de l'esdeveniment ens expliquen els orígens de la Trobada així:

"El projecte va nàixer amb l'entusiasme d'alguns professors de música valencians que exercien la seua tasca docent al País Valencià, Catalunya i les Illes Balears. Aquest entusiasme els va espentar a unir les propostes que treballaven en l'aula per a donar a conèixer tot el que es podia aconseguir amb alumnes de qualsevol condició social, cultura i nivell acadèmic amb el comú denominador d'una matèria a la qual, sovint, se li minva importància: la música.

La música en l'ensenyament secundari ha sigut, durant molts anys, una matèria de segona categoria, res a veure amb la importància de les matemàtiques, la llengua o les ciències i, al mateix temps, el professorat tampoc pensava molt a innovar i potenciar l'ensenyament artístic que, al contrari que en altres països europeus, és tan exigu.

Però les últimes investigacions en la matèria de pedagogs i investigadors deixen patent la importància de la música com una ferramenta per al desenvolupament intel·lectual, creatiu i emocional de l'alumnat. El professorat de COM SONA l'ESO intenta, amb la TROBADA, que les propostes i projectes didàctics d'aula tinguen una continuïtat i puguen així donar-se a conèixer i ser font d'inspiració per a futures propostes."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.