20 de març 2014

Publicitat i art: la recreació


El següent anunci de l'agència Grey London, per a la secció Cultura del diari "The Sunday Times", és un descobriment que ens fa el company Vicent Ferrer. L'anunci, llançat per televisió, recrea i barreja una sèrie d'imatges que han passat a formar part de l'ideari cultural del segle XXI: des del banc de Forrest Gump, passant pels cascs del grup musical Daft Punk o la imatge de les mans de Déu i Adam, reproduïdes en la Capella Sixtina.



En 50 segons, filmats en un pla seqüència, veiem la mutació d'uns personatges en altres de forma magistral. Observeu, per exemple el recurs del maquillatge de mans i braços i el vestit, meitat beix, meitat negre.

No us perdeu com ha estat rodat, localitzat en el blog La criatura creativa.

EXERCICI

Seguim buscant nous pareguts.

- Què em digueu de 'Le penseur', una de les més escultures d'Auguste Rodin que representa Dante reflexionant sobre allò que inclou la Divina Comèdia. Trobeu algun paregut amb el començament del vídeo anterior?

- En veure la publicitat potser alguns recordareu una escena o un fotograma de la pel·lícula Reservoir Dogs de Quentin Tarantino. Mireu-vos el tràiler que us hem enllaçat en el títol i identifiqueu de quina imatge o escena parlem?

- I tractant-se de la recreació d'imatges en un anunci publicitari no podia faltar una sèrie estrenada el 2007 als Estats Units i aclamada per la crítica i pel públic. La sèrie està ambientada en els anys seixanta en l'agència de publicitat Sterling Cooper. Si no ho heu descobert encara, amplieu la següent il·lustració i segur que descobrireu de quina sèrie us parlem?


Si encara no ho teniu clar, mireu-vos els crèdits de la sèrie.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.