1 de des. 2014

Publicitat i esport

No és fàcil fer un bon anunci. Has de condensar el missatge en uns segons, has de contar un relat atractiu, has de multiplicar les vendes d'un producte i mantenir la fidelitat a la marca. L'objectiu de l'anunciant és aconseguir que els receptors acaben comprant, fins i tot, allò que no necessiten. Per aconseguir la fórmula màgica de l'èxit els creatius publicitaris empren diverses tècniques, estratègies i recursos; la finalitat és aconseguir cridar l'atenció dels possibles consumidors per despertar-los interés per un producte i augmentar el seu desig de posseir l'objecte. El publicista aconseguirà el seu objectiu cada vegada que un dels receptors del seu missatge acabe comprant l'objecte de la marca anunciada.



Els publicistes, com hem dit, intenten aconseguir vendes per al producte anunciat i com a estratègia, fins i tot, juguen amb els sentiments de les persones i amb les seues emocions, li proposen models de conducta, estils de vida, cànons de bellesa mitjançant l'ús de models joves, atractius, amb èxit. En el món dels anuncis tot és perfecte i les penes sempre se solucionen adquirint el producte anunciat!



És per això que el cinema, la cançó, la televisió i el món de l'esport han proporcionat, en els darrers temps, eixos models envejats. Sí, els clubs de futbol, especialment, i altres esportistes d'èlit han buscat en la publicitat una nova font de patrocini i d'ingressos per a les arques del club: la venda de samarretes i roba esportiva, begudes isotòniques, productes d'higiene personal, roba elegant, assegurances, jocs de consola... s'ha produït mitjançant el maridatge temporal de determinades marques i el 'ganxo' d'un jugador de moda. I els publicistes també han vist en la seua utilització una font de riquesa per a l'empresa on treballen i per a ells mateixos. Moltes marques relacionades amb l'esport han buscat el reclam de figures destacades en diferents modalitats esportives: AdidasNikeLe coq sportifReebokDecathlon...


 L'esport està també present en els anuncis de begudes i aliments energètics o saludables cada vegada que es produeix algun esdeveniment extraordinari: un mundial, una olimpíada, un campionat europeu, el començament o el final d'alguna lliga...


Les estratègies són molt importants i també la presència de personatges icona per als espectadors. Però fixeu-vos com l'esportista en quasi tots els anuncis anteriors és el ganxo, un simple figurant o el narrador d'un relat per cridar l'atenció de l'espectador. Per això, algunes vegades, el relat es reforça amb altres elements menys esportius o secundaris: detalls artístics i estètics significatius, l'humor... És el cas de l'anunci d'assegurances anterior on l'art té una presència rellevant o el dels anuncis que protagonitza Pepe Reina on el que juga un paper destacat és la ironia i l'humor.

_____________________________________

Activitat

Aguditza el teu sentit crític, busca un altre anunci on estiga present el món de l'esport i analitza el seu contingut: descripció de la marca, ús del logo, el relat, l'eslògan, la presència de personatges famosos, la forma en què s'adrecen a xiquets i joves, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.