23 d’oct. 2014

'Vida' per Estrella Morente

Les cançons formen part de l'ideari de cada poble, esdevenen una part important de la cultura que no hauríem d'oblidar. És per això que, de tant en tant, m'agrada deixar-vos cançons que han estat importants en els darrers anys i treballar la lletra. En aquest cas us propose completar la lletra de la cançó 'Vida' de Lluís Llachinterpretada per la cantant Estrella Morente durant la Marató de TV3 de 2013.



Lletra: Lluís Llach 
MúsicaLluís Llach 
DiscografiaSomniem (1979), Nu (1997), Verges 2007 (2007)

______________

VIDA

Potser em deixin les __________
o potser em deixeu ____________
o només els anys em posin 
a mercè d’alguna onada, 
a mercè d’alguna onada. 
Mentre tot això _____________, 
que a la força ha d’arribar-me, 
potser tingui temps ____________
de robar-li a la vida 
i així omplir el meu bagatge. 
Mentre tot això m’arriba... vida, vida!

Encara veig a ________, 
de vegades veig encara 
els meus ulls d’infant que ___________, 
més enllà del glaç del vidre, 
un color a la tramuntana. 
M’han dit les veus assenyades 
que era inútil cansar-me; 
però a mi un somni mai no em __________, 
i malgrat les meves canes 
sóc infant en la ___________. 
A vegades veig encara... vida, vida!

Si em faig vell en les paraules, 
si em faig vell en les ___________
per favor tanqueu la porta 
i fugiu de l’enyorança 
d’una veu que ja s’apaga. 
Que a mi no m’ha de fer pena, 
que a mi no em farà cap ___________
i aniré de branca en branca 
per sentir allò que canten 
nous ocells del meu ____________. 
Que a mi no em farà cap pena... és vida, vida!

Si la mort ve a buscar-me, 
si la ___________ ve a buscar-me 
té permís per entrar a ___________, 
però que sàpiga des d’ara 
que mai no podré estimar-la. 
I si amb ella he d’anar-me’n, 
i si amb ella he d’anar-me’n, 
tot allò que de mi quedi, 
siguin cucs o sigui ____________
o un acord del meu viatge, 
vull que cantin aquest signe... vida, vida!

Potser em deixin les paraules 
o potser em deixeu vosaltres 
o només els anys em posin 
a mercè d’alguna ________, 
a mercè d’alguna ________. 
Mentre tot _________ m’arriba... vida, vida! 
Mentre tot _________ m’arriba... vida, vida!


© Edicions l'Empordà

Després d'escoltar la cançó i completar-ne el text, busca al diccionari les paraules que no hages entés bé i aquelles altres de les quals en desconegues el significat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.