6 de juny 2013

Carles Dénia i la Nova Rimaire

Carles Dénia és un cantautor que, en el seu repertori, té alguna cançó basada en poemes de valencians que escrivien en àrab.

Activitat

1.  Llig l'article del diari Levante- EMV i altres informacions sobre la poesia aràbiga i els poetes valencians. Després,

2. Fes-ne un breu resum i escolta la cançó Seguiu-me al desert, amics de Carles Dénia i la Nova Rimaire

Seguiu-me al desert, amics, per tal de veure en l'arena
les pedres enderrocades de la llar de l'estimada.

Vull recordar nits de joia i plànyer el temps que fuig.
La meua vida, aleshores, era un vell esclat de brots
als jardins on ella em duia el rec lluent dels seus ulls.

¿On s'han amagat els astres que prop meu abans lluïen?
¿On les nits que, vora teu, l'albada venia alegre?
Quin goig quan tu m'oferies aquell veire de vi d'or
que, branca de garrofer, em cremava en flama viva!
¿On s'han amagat els astres que prop meu abans lluïen?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.