10 de jul. 2017

Dictats per a la redacció 1: 'Recordar una aventura'

Dictats per a la redacció pretén recuperar texts antics de l'autor del blog que, en algunes ocasions, han estat publicats en llibres de text o materials didàctics ja descatalogats. Alguns escrits han sigut modificats per ajustar-los als nivells actuals de Secundària; altres apareixeran tal com es van pensar per als llibres de text.

La finalitat és oferir models per a la redacció, generar una excusa per escriure en valencià. Recordeu que seguim utilitzant l'estratègia del dictat per parelles.



___________________________________________


EXERCICIS

1. Amb l'ajuda d'algú, comença per escriure al teu quadern el text que et dictarà l'altra persona. 

ALUMNE 1

L'estiu passat vaig anar de càmping amb unes amigues. El primer dia va ser terrible, pensava que me'n tornava a casa! Recorde que m'alcí amb dolor d'esquena i notava les pedretes del terra com clavades al cos; vaig patir també molt per si m'entraven bitxos a la tenda; notava un baf estrany que s'adheria a la lona i se m'apegava a la pell al temps que els roncs d'Elena no em deixaven pegar ull... Ai, quina nit!

Al matí següent canviarem de companya de tenda i això ja donà peu a la diversió; ho tiràrem a sorts. Que bé que m'ho vaig passar!

_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________

ALUMNE 2

_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________

A partir de la segona nit, vaig aprendre a escoltar els sorolls de la nit, dormir davall les estrelles, tocar la guitarra i cantar cançons de moda amb uns amics que hi vam conéixer...! Ai, quin plaer! 

Ara, si us sóc sincera, el millor de tot va ser conéixer millor Paula. Juntes vam passar vesprades increïbles a la muntanya. Com aquella vegada que vam descobrir una xicoteta cova. Ens apropàvem a l'entrada quan, de sobte, una cosa va eixir corrent de dins. Quina por que vam passar! Quan vam veure que era una llebre, ens vam partir de riure.

______________________________________

Cas que no siga possible, llig-te el text anterior i continua amb la proposta de treball

2. Fes un text breu, com el que has escrit al dictat aproximadament, on expliques una aventura que t'haja passat o que t'hagen contat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.