9 de maig 2016

Una d'efectes especials


Posar les noves tecnologies al servei de la imatge, de la publicitat i del cinema ha permés evitar el risc extrem al que se sotmetien alguns especialistes en filmar certes escenes de pel·lícula. A més, es creen realitats aparents i efectes sorprenents com els que heu vist al vídeo d'Onirikal Studio.




Enrere han quedat els efectes especials on calia planificar, prendre bé les mesures i estudiar totes les possibilitats de col·locació de la càmera per aparentar el que no era. Mostrar el risc extrem en la pantalla ha estat també l'objectiu d'alguns directors i el treball d'uns especialistes que suplantaven els actors i les actrius principals en les escenes més perilloses. Més d'un accident ha deixat fora de combat, per una bona temporada, les arriscades persones que es dedicaven a aquesta professió. Mireu-vos de què en parlem a partir del minut 2.44 del següent fragment de la pel·lícula Singin' in the rain.



En aquesta ocasió la ironia i l'humor estan presents i el risc és molt relatiu, però al llarg de la història del cinema hi han hagut escenes filmades amb veritables perills per als qui les realitzaven. El director perseguia l'espectacularitat, mostrar allò que no s'havia mostrat abans al cinema i mantenir en tensió l'espectador, en ocasions, tant o més que el patiment que l'especialista que havia materialitzat l'esmentat efecte.



Mireu, per exemple, alguna de les escenes següents:

- l'escena del  rellotge (Harold Lloyd's),
- la fugida per la façana de L'home mosca (Harold Lloyd's),
- la caiguda de la façana (Buster Keaton),
- l'escena final de Sharky's machine (Burt Reynolds),
- el salt al riu de Dos hombres y un destino (Paul Newman i Robert Redford),
- la seqüència del control dels cavalls en La diligencia (John Ford),
- la caiguda des del pont en El hombre que pudo reinar (Sean Connery i Michael Caine),
- la persecució amb la llanxa en Live and let Die (Roger Moore),
- l'escapada amb moto (a partir del minut 5) en La gran evasión (Steve McQueen),
- la caiguda sobre el vitrall (minut 1.20) en La aventura del Poseidón (digirida per Ronald Neame),
- el pas d'un avió a un altre en Máximo riesgo (Silvester Stallone).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.