L'anunci que he triat per al meu comentari és senzill i pense que està adreçat a gent independent de classe mitjana. Crec que és una campanya efectiva que aprofita el fet que s'han posat de moda les màquines de café exprés. La marca, a més, ha sigut una de les primeres en llançar un producte net i fàcil de manipular que ens trasllada la idea de qualitat i distinció des del començament de la promoció, una campanya que es va encetar a Espanya amb el ganxo d'un elegant George Clooney, enganyat per astutes i atractives dones, que fingeixen atracció i interés per l'actor, i un celestial o un aprofitat John Malkovich, segons es mire.
En aquesta ocasió la publicitat és més senzilla, com us deia abans; l’anunci de la cafetera Inissia comença amb la imatge d'un lateral de la màquina on apareix el logotip de la marca: Nespresso. De fons escoltem una música animada que perdurarà al llarg de, pràcticament, tot l’anunci.
El lema que domina aquesta publicitat és el de la inspiració, moguda per la passió; per això el publicista ha triat el treball d'un pintor que s'inspira en la bellesa d'una cafetera i en la passió pel café.
Al temps que veiem el procés minimalista d'execució d'un quadre, en paral·lel observem com és de fàcil fer-se un veritable café exprés.
La màquina és mostrada com un objecte d'art, precís i eficient, capaç de transmetre passió. Les diferents accions d'una mà, la del pintor, i de l'altra, la de qui prepara café, ens mostren el traç de les distintes línies sobre el llenç o sobre la tassa de vidre: la tria del pinzell i la de la càpsula daurada del café; la pols del pinzell i la pols del café ben molt i torrat que apareix ja dissolt ja en l’aigua per crear una beguda estimulant; el café que cau des de la cafetera, en vertical, dins la tassa i la línia roja, vertical també, del traç del pinzell sobre el quadre; la simetria de la línia que deixa la tassa que desapareix per la dreta i la pinzellada, de dreta a esquerra, que parteix el quadre en dos; la claror del llenç i la transparència de la tassa que deixen a la vista l'obra resultant i equiparen el treball del pintor amb el de la màquina de cafè; un i l'altra, productes d'art.
Tot això no és casual, la història va seguint els dos processos en paral·lel sota un mateix punt de vista i posició de la càmera; per això es veu, per exemple, a la part esquerra el quadre en què ja hi ha pintats dos colors: el roig, a la part inferior, que recorda el líquid i el taronja, en la part superior, que imita la crema del café. És en eixos instants, quan el café ja reposa en la tassa transparent, que el pinzell traça la línia horitzontal de color roig que separa els dos colors anteriors. Mentrestant, en la part esquerra de la pantalla, la mà que acaba de fer el traç roig es retira, subtilment, al temps que veiem com una altra mà es retira igualment portant la tassa de cafè.
Dos elements es repeteixen com a marca d'identificació de Nespresso, la música de fons i l'eslògan final, imprés en anglés, en cursiva i en color or sobre un fons negre junt al logo de la marca i l'adreça de la pàgina web, al temps que una veu el repeteix: Nespresso: What else?. En aquesta ocasió, a més, s'afegeixen altres missatges perquè es tracta de llançar una nova màquina al mercat. Una veu sensual i clara, d'home, ens recorda que 'Hay objetos que inician pasiones. Descubre Inissia (...) nueva màquina de Nespresso" i el segon, en lletra impresa sobre la imatge, que apareix en meitat del discurs anterior (...) “inissia El inicio de una pasión” que ens explica el lligam 'passional' que establirà la màquina amb el seu propietari des del començament.
Un detall d'animació ens mostra els diferents colors (negre, blanc, roig, groc) amb què es presenta la màquina en el mercat per fer-la encara més atractiva al comprador.
Però no voldríem tancar el comentari sense assenyalar com la marca i l'agència que ha elaborat l'anunci oculten informació al consumidor sota l'etiqueta de passió, sensualitat, elegància, exclusivitat... i, com en la majoria dels anuncis, mai no ens indiquen ni el preu del producte ni si les càpsules de café són exclusives, com en la majoria dels models, i, per tant, un element que genera dependència de la marca que sempre pot controlar els preus.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.