30 de des. 2010

Nadal, vers a vers: Jacint Verdaguer

CANÇÓ DE L'ESTRELLA


Jo us mostro el camí.
Seguiu-me, Reis nobles;
sóc per reis i pobles
l'estel del matí.

Amb roba daurada
jo enfilo en l'atzurel
camí més pur
que hi ha a l'estelada.

Ròssec de claror
vaig deixant per rastre,
tinc corona d'astre
i aroma de flor.

Tres Reis tinc darrere
i un àngel davant
i a prop de l'Infant
un cel que m’espera.

Gemadet i ros
vostre Fill, Maria,
a qui semblaria?
A qui, sinó a Vós?


Publicat a LLIMA (La Comunidad de El País) 30 de desembre de 2010.






1 comentari:

  1. Gràcies per les atencions que em dediques, persones com tu, Francesc, ens estimulen a seguir escrivint i emprar tots els mitjans possibles per compartir les nostres lletres. Feliç i literari 2015

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.