30 de set. 2015

Obeses canta 'El meu poble i jo' de Salvador Espriu



EL MEU POBLE I JO

A la memòria de Pompeu Fabra.
Mestre de tots.



Bevíem a glops
aspres vins de burla
el meu poble i jo.

Escoltàvem forts
arguments del sabre
el meu poble i jo

Una tal lliçó
hem hagut d’entendre
el meu poble i jo

La mateixa sort
ens uní per sempre:
el meu poble i jo.

Senyor, servidor?
Som indestriables
el meu poble i jo.

Tenim la raó
contra bords i lladres
el meu poble i jo.

Salvàvem els mots
de la nostra llengua
el meu poble i jo.

A baixar graons
de dol apreníem
el meu poble i jo.

Davallats al pou,
esguardem enlaire
el meu poble i jo.

Ens alcem tots dos
en encesa espera,
el meu poble i jo.

B., 9 de febrer de 1968.

(Salvador Espriu. Poema de Cançons d'Ariadna, 1949)

Activitats per a 2n. de Batxillerat

1. Busca informació sobre Pompeu Fabra i quin va ser el seu paper en la normalització lingüística del català. Per què penses que Salvador Espriu li dedica aquest poema?

2. Digues el tema que predomina en el poema i l'esquema que segueix el text.

3. Fes un resum del que diu el text.

4. Quina funció del llenguatge predomina en el text?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.