25 de set. 2014

Propostes de treball: la composició

Feu cinc fotografies i presenteu-les fragmentades als companys de classe. Procureu que els diferents elements, que aporten significat al conjunt, puguen aparéixer aïlladament.

Mostreu la foto completa només al final.

Exemple:




Peu de foto. Un dia de camp: passejada amb bicicleta.

  

Peu de foto. Paisatge urbà: joc d'escacs gegant.


 Peu de foto. Espai d'oci: el parc.


Com en aquesta i en les fotografies dels dos apunts anteriors, intenteu sorprendre els companys mostrant-los dues possibles realitats abans de la de la foto definitiva. Per exemple:




Analitzem la foto anterior

Si us fixeu bé, el fragment de l'esquerra ens pot fer creure que es tracta d'un soldat a qui han fet presoner i un altre soldat l'amenaça amb la seua arma; els uniformes no són iguals. Per contra, si ens fixem només en el fragment de la dreta, observareu que hi ha un segon soldat que auxilia el mateix soldat d'abans i li dóna aigua d'una cantimplora.  Només la fotografia central ens aporta la informació completa.
Alguns mitjans de comunicació de masses, amb la mateixa fotografia, podrien presentar-nos dues realitats ben distintes segons foren els seus interessos. La manipulació del material gràfic és senzilla i la tria de l'enquadrament ens dóna joc a fer múltiples interpretacions/usos.

En un titular de premsa del qua parlàvem anteriorment, 'El teatre estava quasi ple', una fotografia pot augmentar la seua credibilitat. Amb la tria de l'enquadrament, el fotògraf pot aportar una informació o una altra i aquesta no té perquè ser del tot certa.

I recordeu que és tan important el procés de preparació (pensar què vull, per què, com ho vaig a presentar...) com el moment de realitzar la fotografia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.