10 de febr. 2015

Estilistes d'aliments per a publicitat



   Heu pensat el temps que ha d'estar un gelat sota els focus quan es filma un anunci o què se'n fa amb el menjar que apareix en una pel·lícula? Sabeu la intensitat de calor de cada focus? Coneixeu la facilitat que té un gelat per desfer-se o d'un aliment exposat al calor i a l'aire lliure a assecar-se? Per què en un anunci de gelats no mostraríeu a l'espectador un gelat desfent-se, mentre que en un de detergent sí que es fa? Creus que algun dels següents productes no és un gelat?


   Els tècnics en maquillatge d'aliments preparen minuciosament els productes que es mostren durant una sessió fotogràfica perquè l'espectador senta la necessitat de comprar-los, de menjar-se'ls. No solament trien aquelles peces més perfectes, si cal, per millorar la seua aparença, textura, color i forma, també les envernissen, maquillen o copien amb altres productes més resistents al calor dels focus, a l'oxidació i al temps que sol durar cada sessió. Fins i tot, s'arriben a emprar productes que no són pròpiament aliments quan només cal lluir-los, mostrar-los a càmera.

   En el cas dels gelats, per exemple, s'empren diverses fórmules; la preferida és la del puré de creïlla que pot adquirir una textura semblant i no es desfà tan fàcilment; altres elaboren una pasta amb clara d'ou, parafina liquida o greix i sucre glaç. Uns i altres afegeixen colorant alimentari a la pasta resultant per obtenir el color i textura apropiats abans de donar-li la forma desitjada. Però no és l'únic aliment que té truc en les sessions fotogràfiques. Us heu fixat en la lluentor i la intensitat de color que tenen alguns aliments en televisió? El pollastre rostit, les hamburgueses, les begudes refrescants...  per què entren tan bé pels ulls?



   També tenen truc; algunes vegades es tracta d'aliments crus, pintats,  per exemple amb café i oli, perquè adquirisquen el to daurat que els dóna la sensació d'acabat de fer.

   Com insisteixen alguns estilistes, el seu treball consisteix en potenciar en la fotografia tot allò que és capaç d'observar el sentit de la vista i que substitueix els altres sentits que no treballen davant d'una foto (gust, olfacte).

Amplia informació a Vimeo en la sèrie “Real food, but not really” del dissenyador Minhky Le.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.