22 de gen. 2015

La dona i la publicitat

Comencem aquest apunt amb les definicions de publicitat que en fa la UDLA (Universidad de Las Américas).




La informació sobre la publicitat que heu pogut escoltar és molt tècnica i no té en compte un aspecte important, els elements amb què juga el publicista per atraure el comprador, l'anàlisi dels seus missatges, el valor social dels seus productes. És políticament correcte el publicista quan llança espots com els que podeu contemplar en el vídeo següent?



Per què ho fa aleshores? Per què no són tractades de la mateixa manera les persones d'ambdós sexes?

Quin rol ha jugat la dona en la publicitat dels últims anys? Segueix jugant encara el paper de persona supeditada a l'home: la criada, l'esclava, l'amant...?

Com heu vist (encara que estiga manipulat pel que fa  a l'estètica -cossos i edats dels models, per exemple) l'home en el final del vídeo anterior? Creieu que ha passat la prova, que ha quedat lliure del ridícul de passar per les mateixes humiliacions que s'ha fet passar a la dona en alguns anuncis durant anys?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.