12 de gen. 2015

El sentit de l'humor en la publicitat



Els anuncis de Campofrío des de 2011 han homenatjat els còmics i humoristes més reconeguts. Des de 2012, a més, han emprat la reivindicació, 2013, i l'anàlisi de la realitat més immediata, 2014 com un senyal identificatiu de la marca, com un recurs del propi del seu relat.

Si durant molt de temps la qualitat del producte d'una marca era el valor que centrava el treball dels publicistes (neteja més, deixa més blanc, és el millor, el que dura més, el que trau la fam, el més saludable, el més barat...), hui en dia les marques construeixen al llarg de les diferents campanyes publicitàries el seu propi relat. És per això que altres valors han passat a reforçar el propi discurs de la marca i, en aquest sentit, l'humor ha sigut un element prou emprat perquè se'n parle de l'anunci i, per tant, del producte anunciat.

El sentit de l'humor s'ha generat amb l'ús de diverses estratègies, com ara la que hem vist en els anuncis anteriors on s'homenatja els còmics del país. En altres ocasions és un personatge còmic qui protagonitza l'anunci; ara es ret homenatge als mestres del còmic i es recreen decorats i personatges d'alguna de les seues historietes. És el cas de Francisco Ibáñez i 13 rue del percebe. La marca de gasosa La casera recreà una historieta de la famosa tira còmica publicada durant anys per l'editorial Bruguera a la revista Olé.


En aquesta mateixa línia, altres anuncis han fet us de personatges de sèries animades de televisió. Mireu la publicitat del Renault Kangoo on els compradors són els personatges de la família Simpson.



ACTIVITAT

Sovint l'humor s'esdevé fruit d'una broma (algunes de mal gust), d'una situació inesperada absurda, d'un equívoc...

Per parelles, mireu-vos els comercials enllaçats en aquesta frase i en l'anterior i mireu-vos també els quatre següents i digueu quin tipus d'humor s'ha emprat en cadascun i en què s'han basat els publicistes per generar comicitat (ironia, sarcasme, gestos, jocs de paraules, costums, situació, caràcter, repetició...).









1 comentari:

  1. Nota. Des d'ací vull manifestar la indignació davant els atemptats terroristes ocorreguts a París perquè persones que no tenen sentit de l'humor, ni creativitat, ni llibertat es permeten assassinar impunement els qui creen lliurement per defensar la llibertat d'expressió i la Democràcia. Per Charlie Hebdo.

    Llegiu Vilaweb: http://www.vilaweb.cat/editorial/4226756/ells-charlie.html

    Ara bé, caldrà pensar el nostre món i posar-se també en la pell dels qui creuen diferent a l'hora d'emprar la nostra llibertat de creació. El respecte per les altres formes de pensament també passa per repensar el nostre món i no creure que som el melic del món.

    ResponElimina