11 de maig 2016

Les marques ONGD Del relat de la culpa al relat del consum i la redempció

Un relat interessant que mereix la pena ser llegit, amb una reflexió acurada i crítica sobre les marques ONGD; un text exposat de forma compromesa i amb la claredat amb què acostuma a explicar-se l'autora.

Les marques ONGD Del relat de la culpa al relat del consum i la redempció, un llibre de Pilar Alfonso Escuder publicat recentment en la col·lecció ALDEA GLOBAL de la Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra


La comunicació publicitària de les grans organitzacions no governamentals per al desenvolupament, és una manifestació més de l'expansió social de la marca en les societats postmodernes? Tot partint d'aquesta pregunta, aquest volum descriu i analitza els principals relats construïts pels anuncis de televisió de nou ONGD (Cruz Roja, Unicef, lntermón Oxfam, Médicos Sin Fronteras, Manos Unidas, Ayuda en Acción, lntervida, Anesvad i Àfrica Directo) al llarg de dues dècades. A més, s'hi caracteritza el neorelat solidari com la narrativa que permet explicar bona part dels errors comunicatius de tota una època. L'objectiu fonamental del llibre és el d'analitzar la rellevància social i comunicativa de la publicitat neosolidària, i palesar la utilitat i la urgència de (re)pensar-la. Es tracta d'una proposta que obri noves vies d'investigació acadèmica i de reflexió ciutadana.

1 comentari:

  1. Sóc l'autora. Què faré amb tu, Paco?
    A més, tu pots dir: "jo ja l'havia llegit".
    Gràcies, amic.

    ResponElimina