Tornem de nou amb la Valencianada 2016.
L'any passat ja us contàvem en què consistia i què preteníem. Enguany, gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament de València, s'ha millorat el disseny i s'han ampliat els possibles llocs a visitar. 22 centres participaran en l'activitat i vora a 1500 alumnes de Batxillerat, cicles i ESO.
Recuperem l'apunt publicat el febrer de 2015.
Els alumnes de primer de batxillerat de l'institut Manuel Sanchis Guarner de Silla participaran en la VALENCIANADA o la #VLCda15 (hastag que s'utilitzarà per difondre l'activitat en les xarxes socials). Els alumnes del nostre institut comptaran amb la col·laboració de l’AMPA del centre.
Els instituts de València no seran els únics en participar en aquest exercici de geolocalització i coneixement de la seua capital. També es farà l'activitat, el mateix dia 4 de març, a Zaragoza, Alcoi, Manresa i Barcelona. Totes cinc ciutats formaran part del #WMCP15.
L’activitat ha comportat una tasca de preparació de fitxes, localització d'entrades de Viquipèdia, informació sobre els edificis i la ciutat i també sobre algunes aplicacions de mòbil amb les quals s'ajudaran els alumnes mentre visiten els monuments de la ciutat. Es tracta d’un esdeveniment sociocultural i educatiu en el qual no sempre tenim ocasió de participar els instituts de l’escola pública: per les dimensions del treball, per la interdisciplinarietat de la proposta i per l’esforç que també han de fer els alumnes. La geolocalització d'edificis i referents culturals de la ciutat de València se celebrarà el pròxim 4 de març i aplegarà quasi 700 alumnes de 16 instituts de la província de València.
El professorat de l'associació “1entretants” fa temps que es reuneix per a preparar l'esdeveniment cultural i han deixat constància del seu treball en una mena de quadern de bitàcola en la seua xarxa social.
Per la nostra banda, els alumnes de Valencià: llengua i imatge i Informàtica de l'institut han preparat un material de treball previ sobre els espais que es podran visitar per a presentar als altres alumnes del centre que no hi participaran directament en l'activitat.
Data: 4 de març del 2015. Eixirem de Silla cap al MuVIM on ens retrobarem amb la resta d'estudiants dels altres instituts que hi participen a les 9 del matí. L'activitat es realitzarà fins a les 13,30h.
Objectius: Millorar el coneixement de la ciutat de València, aprendre a desplaçar-se per la ciutat mitjançant el transport públic amb l'ajuda dels dispositius mòbils i utilitzar el mòbil amb interés social i educatiu.
Característiques: Els alumnes, en grups de 4, buscaran 5 punts concrets de la ciutat. L’activitat els ha de permetre localitzar qualsevol punt de la ciutat tot combinant els mitjans clàssics amb l’ús de les darreres tecnologies (Internet Mobile, geolocalització, xarxes socials, codis QR, realitat augmentada…). El professorat coneixerà en tot moment on es troben els alumnes mitjançant les eines de geolocalització. Els llocs que visitaran els alumnes es faran públics amb les fotografies i vídeos que es penjaran en la xarxa social Instagram amb els hastags #vlcda15 #wmcp15 i #VLCsilla en algunes ocasions i només quan estiguen davant dels elements patrimonials pertinents podran accedir a informació que els permetrà resoldre algun enigma literari, arquitectònic o històric (se n'adjudicarà un de diferent a cada equip); el grup es farà un selfie per demostrar que hi ha estat i que han acabat el treball amb eixa targeta i respondrà l'enquesta amb les respostes apreses de forma diferent a com ho fan habitualment a l'aula.
Organització: Es tracta d’una experiència interdisciplinar, organitzada amb la col·laboració de la Xarxa Cooperativa d’Ensenyament en Valencià 1entretants (http://1entretants.ning.com), basada en la Barcelonada 2.0 (http://barcelonada.cat/) desenvolupada per la xarxa LaceNet (http://www.lacenet.org/joomla/) del Bages (Catalunya).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.