28 de març 2013

ESO. Com fem l'anunci publicitari.

LA PUBLICITAT. ESTÀTICA I DINÀMICA: premsa, ràdio i televisió.

Treball de grup

1. Trieu un producte o un servei per a la vostra publicitat.

2. Mireu alguns anuncis de productes semblants i comenteu-los.

3. Definiu la vostra marca i compareu-la amb altres marques de productes semblants.

4. Concreteu els elements del vostre anunci publicitari (finalitat, destinatari, format...). Per exemple:

  • "Missatge destinat a donar a conèixer un nou joguet electrònic per a xiquets i xiquetes de 7 a 10 anys, durant la campanya de Nadal. La finalitat és comercial (econòmica) i es farà la publicitat en revistes, ràdio, televisió..."

4. Comenteu la importància de l'eslògan dels anuncis que havíeu vist. Elaboreu frases que atrapen l'atenció d'un possible destinatari del vostre producte, en especial, la dels compradors potencials del vostre producte (Els pares dels xiquets que volen el joguet?). Exemples: (Sucs) "El meu suc de fruites de veritat", (papes o galetes) "No podràs menjar-ne només una", (refresc de cola) "L'alè de la vida", (xocolates) "Gran o menut, sempre deliciós", (idiomes) "Una bona inversió per al teu futur", (òptica) "Una visió excel·lent", (exercici) " Un gimnàs a ta casa"...

5. Localitzeu i analitzeu els elements d'un anunci dels que ja havíeu vist.

  • La importància de la imatge del producte i de les seues dimensions (mides i forma).
  • A qui va dirigit, qui és el destinatari? (Atenció amb els rols adjudicats i a l'ús de possibles estereotips si no volem generar discriminacions, conscientment o inconscient).
  • La informació sobre les qualitats del producte o del servei.
  • La brevetat i claredat de la informació: condensar el que és important. 
  • La creació de l'eslògan. Fer una pluja d'idees amb adjectius i verbs que ajuden a definir el producte i permeten centrar l'atenció del destinatari.
  • Els texts escrits (mida i color de les lletres).
  • El reforç del missatge amb imatges fixes atractives, imatges en moviment, música o cançons.

6. Aspectes que haureu de cuidar en el vostre anunci.

  • Les imatges grans i coloristes a destacar (la caixa del producte, el nom del producte, l'eslògan del producte, el producte en contexts determinats (uns xiquets jugant, persones menjant-se'l, lluint-lo si és roba o complements del vestit...) i els colors.
  • El destinatari (la família, pares i mares, mestres, xiquets, adolescents, joves, hòmens, dones...).
  • L'eslògan (frases fàcils de memoritzar o repetir). 
  • El text es reflecteix amb la paraula i també amb la lletra escrita. Cal que destaqueu la marca amb el color, la forma i la mida de les lletres. L'eslògan pot anar amb una tipografia, color i tamany diferent). Si heu triat un servei, és convenient que hi poseu l'adreça, telèfon, correu electrònic i web; així com la informació justa (adjectius qualificatius) per a convéncer el consumidor que la vostra és la millor opció.

7. El projecte i la creació de l'anunci publicitari.



7.1. En un programa d'edició de texts o pòsters com Glogster (cartolina si no teniu ordinador) com (Per a la revista de l'institut)
  • Trieu una imatge cridanera del producte (fotografia). 
  • Decidiu on posareu el nom del producte i la tipografia i color. 
  • Col·loqueu l'eslògan i, si convé, les dades on localitzar el producte.


7. 2. Amb la gravadora de sons del mòbil (Per al programa de ràdio) o amb el programa Audacity
  • Caldrà substituir la imatge per una bona descripció del producte. Useu, com ja hem dit abans, adjectius qualificatius positius i verbs que expliquen la funció del producte (què fa, per a què serveix).
  • Construïu una història breu, i graciosa si pot ser, on pugueu incloure i repetir varies vegades la marca i el nom del producte.
  • Seleccioneu almenys dues veus diferents que contrasten i siguen clares. És molt important que s'entenga bé el que digueu.
  • Busqueu sons per donar naturalitat a l'escena i una música de fons que reforce la vostra narració.
  • Repartiu-vos el text que direu les distintes veus (busqueu el sentit, uns l'eslògan i altres la marca i el producte o alterneu els detalls de la descripció...) i assageu abans de la gravació definitiva.
  • Creeu-vos una escaleta de sons i música on indiqueu el moment en què hauran d'entrar els sons, les veus, la música...
  • Busqueu un lloc silenciós un podreu emetre la música o els sons que convinguen des d'un aparell (casset, DVD...) i gravar les veus sense que vos moleste ningú. Coordineu les accions. 
  • Si disposeu del programa Audacity, totes les tasques les podreu fer en un ordinador i elaborar la falca final a partir del muntatge de música i sons que podeu afegir després de gravar i equalitzar les veus.


7.3. Amb la càmera del mòbil (Per a emetre en televisió) o una càmera de vídeo. Podreu editar amb qualsevol programa que conegueu o amb Pinacle o Windows Movie Maker des de l'ordinador de l'Aula de LLIMA (Valencià, llengua i imatge)

  • Decidiu la localització i el lloc del rodatge. Si cal, elaboreu un decorat.
  • Elaboreu un logo de la marca. (Si és un producte real, podeu agafar-lo de la xarxa. Però recordeu que si s'edita i es publica, sempre caldrà l'autorització del propietari -empresa que l'ha pagat i publicista o/i dissenyador que l'han creat).
  • Prepareu un eslògan i definiu breument el vostre producte amb adjectius qualificatius per destacar les qualitats positives.
  • Construïu una història o relat que justifique l'anunci en un context real (una tenda on es ven, unes persones que se'l mengen a gust, uns menuts que juguen amb ell...)
  • Prepareu un story board senzill (com si foren les vinyetes d'un còmic) per orientar a l'equip i, especialment, a la persona que gravarà les imatges: posició de la càmera i moviments (saber quan hauria d'acostar-se o allunyar-se del producte, dels actors...).
  • Seleccioneu els actors i les actrius que diran el text i defensaran el paper perquè, al temps que els companys dissenyen com i què es dirà, puguen assajar perquè quede natural o graciós el que fan.
  • Si disposeu d'un programa d'edició, podreu muntar el vídeo i afegir efectes, lletres, música, sons, etc. a casa vostra. Si no en teniu, mitjançant l'ordinador central de l'aula, podreu elaborar el vídeo final a partir de les imatges gravades i les presses bones seleccionades; després, afegireu al muntatge el text, la música i els sons pertinents. Recordeu que cal guardar l'arxiu en format mpg4 perquè no pese massa i mantinga una certa qualitat.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada