Les noves tecnologies ens han apropat la veu i la paraula de persones que estan a l'altra punta del món, als qui, moltes vegades, no els coneixem ni la cara ni la forma de ser. Les noves tecnologies ens han permès recuperar 'l'amistat' d'antics companys d'escola, d'institut, de mili, de viatge... i, al·lucinats per la màquina i els missatges on line, no som capaços de despenjar un telèfon per quedar amb ells, per parlar mentre ens mirem als ulls i notem de veritat el que sent aquella persona amb qui parlem, el que li passa per dins.
El món de la publicitat també es va adonar d'aquest problema de comunicació real que planteja Gary Turk en Look up, un escriptor i director britànic que ens convida a alçar la mirada dels mòbils, ordinadors i tauletes per mirar la vida real i les persones als ulls.
Aquesta necessitat de recuperar una comunicació més sensorial, més física, i el motiu que, en moltes ocasions, ha causat l'aïllament social d'algunes persones enganxades a les noves tecnologies, per haver donat un mal ús als seus aparells, està present també en el següent videoclip que torna a utilitzar imatges provinents del camp de la publicitat.
No ens distanciem d'aquells amb qui podem parlar, d'aquells que tenim al nostre costat. Fem un ús intel·ligent de les tecnologies de la informació.
Benja Doménech ens recomana la lectura de l'article de Jordi Soler "Más dóciles y más cobardes". Us deixem l'enllaç:
ResponEliminahttp://elpais.com/elpais/2015/03/16/opinion/1426529697_159621.html