19 d’oct. 2014

Estratègies publicitàries: la tecnologia i els sentiments

El 2010 es va promocionar la lectura amb una campanya força intel·ligent que comparava el llibre amb les noves tecnologies. Alguns programes d'humor arribaren a parodiar l'anunci en favor de la lectura i ens trobàrem treballs força interessants.




Ara Ikea aprofita la mateixa idea per promocionar el seu catàleg, que és presentat com si fora un telèfon mòbil.





La publicitat copia, crea, imita... el cinema, la literatura, la tecnologia, la vida quotidiana... o, com és el cas anterior, la pròpia publicitat. La publicitat revisa, innova i es torna a inventar constantment; sovint, aprofita la fama (d'esportistes, actors...), expressa bones intencions, ens confon, ens explica històries, ens fa riure... Per això, quan comencem a treballar la seua anàlisi, notem que se'ns fa imprescindible adquirir una cultura àmplia, conéixer un corpus gran que ens permeta reconèixer l'originalitat per damunt de la recreació de la còpia.

La publicitat ho fa tot seu i juga, fins i tot, a donar bons consells per guanyar-se l'atenció i estima de l'espectador; és a dir, del possible comprador. L'únic important és que el receptor del missatge fixe la marca en la retina, compre el producte i/o parle de l'anunci. És així com el receptor d'una campanya pot acabar sent part activa de la pròpia campanya publicitària i es multipliquen els resultats.

Sovint, la publicitat també es presenta en forma de bones intencions. Mireu sinó el missatge dels següents anuncis que ens expliquen detalls sobre l'ús abusiu que podem fer de les noves tecnologies.







Però presteu bona atenció davant d'altres anuncis i no us confieu massa perquè la publicitat té per objectiu vendre i la venda mai no està exempta de la manipulació de sentiments si això ajuda a que puga decidir-se el possible comprador.

Ací van uns quants exemples:








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada