EXERCICIS
1. Amb l'ajuda d'algú, comença per escriure al teu quadern el text que et dictarà l'altra persona.
ALUMNE 1
L'altre dia vaig acompanyar el meu amic Josep al Centre de Salut de la Malva-rosa perquè li havien de posar una injecció. Com que Josep és molt hipocondríac i un poc covard per a les agulles, no parava d'agitar braços i cames amb l'objecte d'impedir que el punxaren. Al final l'haguérem de subjectar entre el metge, la infermera i jo. Quin guirigall que va armar!
L'altre dia vaig acompanyar el meu amic Josep al Centre de Salut de la Malva-rosa perquè li havien de posar una injecció. Com que Josep és molt hipocondríac i un poc covard per a les agulles, no parava d'agitar braços i cames amb l'objecte d'impedir que el punxaren. Al final l'haguérem de subjectar entre el metge, la infermera i jo. Quin guirigall que va armar!
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Quan ja creiem que estava tot controlat, pegà una embranzida i es va partir l'agulla. Més de mitja se li va quedar dins. Com a l'ambulatori no podien traure-li-la, haguérem d'anar a l'hospital amb l'ambulància. Tot un numeret que continuà en arribar a urgències i tornar a veure xeringues. L'hagueren d'anestesiar per tranquil·litzar-lo i poder treballar. Mai més tornaré a acompanyar-lo; que vaja amb els pares!
______________________________________
Cas que no siga possible, llig-te el text anterior i continua amb la proposta de treball
2. Fes un text breu, com el que has escrit al dictat aproximadament, on expliques una anècdota, relacionada amb les pors, que t'haja passat o que t'hagen contat.
Si has comés errors en l'escriptura d'algunes consonants palatals (g/j; tg/tj; tx/x/-g/-ig), repassa la norma i completa les frases següents i el text que hi ha a continuació:
Frases
a. Tenia un despa__ a El__, però estava bo__ per traslladar-se a __est.
b. Els ju__es s’han allo__at en un alber__ a __erusalem.
c. Les pi__ors an__oves, posa-les al mi__ de l'entrepà.
d. Quan el rello__e marca les set, els massa__istes passe__aven per la pla__a.
Text
__úlia diri__ia un alber__ a __enovés per allo__ar estran__ers. Li agrada molt el seu treball però està bo__a per traslladar-se al seu poble, el Pu__, perquè mai no té prou temps per atendre la família; el pi__or és que va sempre pendent del rello__e. Sort que __ erard, el seu fill ma__or, l'a__uda tant com pot. Hui li ha comprat mi__a quarta de fe__e i quilo i mi__ de taron__es sanguines, que són les que fan un suc tan ro__ com la san__.
__erard estudia a Biolo__ia i té molta consciència ecolò__ica; sempre porta una bossa de tela ro__a per evitar la contaminació per plàstics.
Text
__úlia diri__ia un alber__ a __enovés per allo__ar estran__ers. Li agrada molt el seu treball però està bo__a per traslladar-se al seu poble, el Pu__, perquè mai no té prou temps per atendre la família; el pi__or és que va sempre pendent del rello__e. Sort que __ erard, el seu fill ma__or, l'a__uda tant com pot. Hui li ha comprat mi__a quarta de fe__e i quilo i mi__ de taron__es sanguines, que són les que fan un suc tan ro__ com la san__.
__erard estudia a Biolo__ia i té molta consciència ecolò__ica; sempre porta una bossa de tela ro__a per evitar la contaminació per plàstics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.