11 de juny 2013

Què passa amb la llei "Wert"?

Quants canvis més hauran de suportar els escolars fins que s'aconseguisca una llei estable i definitiva? 

Quantes més reformes i contrareformes que no ens porten enlloc positiu? 

A qui no interessa que es produïsca un bon pacte? Per què les anàlisis dels tertulians obliden en les seues estadístiques el gran canvi que ha experimentat l'Educació des de la Transició, la quantitat d'estudiants que hui aconsegueixen el Graduat de Secundària front als que aconseguien el Graduat escolar o el Certificat d'estudis primaris d'antany? Per què alguns tertulians defensen la Llei 'Wert' perquè, insisteixen, portarà qualitat a l'escola i no parlen de la quantitat d'universitaris que han aconseguit llicenciar-se en el nostre país i són professionals qualificats que acaben treballant a l'estranger?

Per què no es fa una llei a partir d'un gran pacte per l'Educació?

Aquestes i moltes altres preguntes estan en el cap de pares, alumnes o mestres. El coneixement dels esborranys de la nova Llei "Wert" no ens han tret 'la por' del cos perquè hi ha part del text que ens fa pensar que les propostes només tenen un esperit mercantilista i que, al partit del govern, només li preocupa generar obrers per al sistema de treball, mà d'obra barata.

Un vídeo de la plataforma contra la llei "Wert" apunta ja alguns problemes significatius que la LOMCE pretén implantar com a mesura de qualitat de l'educació. Segons ens plategen al vídeo, sembla tot un control instrumentat de la població en edat escolar mitjançant les revàlides.

Caldrà llegir-se bé la Llei i actuar mentre hi haja alguna possibilitat d'establir un diàleg que permeta una llei consensuada per la majoria i en garantesca la continuïtat per molts anys.

Stopleywert

Jo estudie en la pública

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada