L'aprentatge és curiositat, ganes de saber. Per això, sempre hi ha qui va més enllà per demostrar el que altres han descobert o han aprés abans. I, de vegades, ho fan de forma molt més clara, més didàctica; ensenyen, busquen la manera d'explicar de forma més senzilla allò que altres han contat amb un llenguatge més tècnic, més especialitzat.
L'aprenentatge es produeix en qualsevol camp del coneixement; també, en el de la pintura o l'escultura on, de vegades, no encertem a explicar per què allò que veiem ens agrada, com ara un quadre abstracte, o com es pot fer servir una determinada tècnica. Sovint però, en canviar de llenguatge o mirar des d'un altre angle, ens podem trobar sorpreses interessants i superar, fins i tot, certes dificultats inicials.
Mireu-vos sinó els següents vídeos després de recordar les figures impossibles d'Escher (les del tema 2, sobre la realitat o la ficció de la imatge). Gràcies a l'ajuda de Vicent Ferrer, podeu contemplar els següents enllaços a You tube on trobareu una explicació a "La cascada" o a "Pujades i baixades" a través d'un sistema tridimensional, molt més visual i clar.
A més, en l'últim dels vídeos d'aquest apunt, trobareu una utilització pràctica de les figures de M. C. Escher aplicades al decorat i a la trama d'un curt d'animació.
Composicions inspirades en els dibuixos del pintor holandès Maurits Cornelius Escher (Leeuwarden, 1898 - Laren, 1972).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.