28 d’oct. 2010

La Conselleria i la seua política lingüística antivalenciana

27/10/2010 CCOO PV Ensenyament


La Conselleria acomiada els coordinadors de la formació lingüisticotècnica del professorat
La FE CCOO PV valora la retallada com un atac contra l’ús del valencià i els drets lingüístics de l’alumnat.

La Conselleria d’Educació ha donat un pas més en dos dels que semblen ser els seus principis motors: la retallada de recursos i de pressupost per a l’ensenyament i la deixadesa del seu paper en la promoció de l’ús i ensenyament del valencià. D’acord amb el que ha anunciat l’administració educativa aquest curs es suprimeixen tots els coordinadors de l’àrea de formació lingüísticotècnica del professorat; el que a la pràctica significa que hi haurà menys atenció a aquesta formació i menys grups a disposició del professorat que vulgui formar-se per millorar la seua competència lingüística. La iniciativa prové de la caporalia de servei de l’ensenyament en valencià, que depèn de la direcció general d’ordenació, motivada per una retallada pressupostària dràstica, suposa el comiat efectiu de totes les persones que treballaven coordinant aquest servei i, d’acord amb el que valorem des de CCOO PV, consisteix en aprofitar l’avinentesa per canviar un equip de formadors (no sabem si afins o desafectes) per un equip d’afins més reduït. Des del punt de vista del professorat aquesta retallada afecta greument a la possibilitat dels professionals que volen formar-se per adquirir la capacitació per impartir les classes en valencià, ja que aquest servei mai no ha estat objecte de conveni amb cap altra entitat i és competència exclusiva de la conselleria d’educació per formar els funcionaris que depenen d’ella. Des de la Federació d’Ensenyament valorem que era el moment d’ampliar aquesta oferta de formació per tal d’augmentar el nombre de professors i professores capacitats per impartir docència en valencià i subsanar d’aquesta forma la dificultat d’organització dels centres que imparteixen línies en valencià i millorar les condicions laborals i competència professional del professorat. Des del punt de vista de l’alumnat, suposa que a les reticències, moltes vegades entrebancs, que la conselleria mostra davant les sol·licituds de línies d’ensenyament en valencià s’ha d’afegir ara l’atac contra els seus drets lingüístics que suposa no disposar d’un nombre suficient de professorat format per poder impartir les classes en la llengua que exigisca el pla lingüístic del centres. Definitivament sembla ser que l’aposta de la conselleria per un model trilingüe, consisteix a emprar de tres formes diferents la mateixa llengua: el castellà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada